הפיכה ברוסיה: "כוח וגנר" מאיים להדיח את פוטין

אבי יעקב No Comments on הפיכה ברוסיה: "כוח וגנר" מאיים להדיח את פוטין

טורי המשוריינים ושכירי החרב מכוח וגנר – שנטשו את השטחים הכבושים באוקראינה, חצו בחזרה לשטח רוסיה והשתלטו בבוקר השבת על מתקנים של הצבא הרוסי – דוהרים לעבר מוסקבה ונמצאים במרחק פחות משעתיים מהבירה. כוננות גבוהה במוסקבה, פוטין הכריז על צעדי חירום. בשעות האחרונות הצצדים עצרו את המרד

צילום: Doron Horowitz/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבוצת ואגנר, היחידה הצבאית הפרטית שנלחמת באוקראינה, השתלטה על מחוזות וורונז' ורוסטוב ונמצאת במרחק שעתיים מהבירה. עיתונאי N12 אסף רוזנצוויג מדווח כי במוסקבה הקימו עמדות מקלעים וחפרו שוחות, כמו כן התקבל דיווח על בכירים שנמלטו מהבירה. הרשויות הרוסיות מציעות חנינה למורדים, מוסדות ציבור פונו מחשש לפגיעה באזרחים. אחרי שעות מתוחות, מנהיג קבוצת שכירי החרב וגנר, יבגני פריגוז'ין, הודיע כי הסכים להסיג את כוחותיו, שדהרו לעבר מוסקווה והגיעו למרחק של פחות משעתיים מהבירה. "כדי להימנע משפיכות דמים".

קודם לכן, טורי המשוריינים ושכירי החרב מכוח וגנר – שנטשו את השטחים הכבושים באוקראינה, חצו בחזרה לשטח רוסיה והשתלטו בבוקר השבת על מתקנים של הצבא הרוסי – דוהרים לעבר מוסקבה ונמצאים במרחק פחות משעתיים מהבירה. כוננות גבוהה במוסקווה, מחסומים הוקמו בכניסות לבירה, מוסדות ציבור פונו מחשש לפגיעה באזרחים ולפי חלק מהדיווחים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עזב את הקרמלין.

ניסיון ההפיכה החל אמש כאשר קבוצת וגנר, מיליציה של שכירי חרב שעד כה סייעה לצבא הרוסי במלחמה באוקראינה, השתלטה על העיר רוסטוב ברוסיה. מנהיגה, יבגני פריגוז'ין, מאיים להגיע למוסקווה, שם הוכרזה כוננות מיוחדת. פריגוז'ין נשבע אתמול "לנקום" בצמרת הצבאית הרוסית לאחר שלטענתו בכירי משרד ההגנה הרוסי, שר ההגנה סרגיי שויגו ומפקד הצבא ואלרי גרסימוב, הורו על הפצצת אנשיו שהוצבו באוקראינה, והרגו רבים מהם.

במענה לאיום ההפיכה ולדימיר פוטין ניצא בצעדים דחופים על מנת להתמודד עם הדרמה הפתאומית. מעבר ללחימה שכוחותיו נאלצים לנהל כעת בתוך שטחי רוסיה נגד הכוח הסורר, פוטין נקט גם בכמה צעדים דיפלומטיים כדי לחזק את התמיכה בו על רקע המצב במדינה. פוטין, שוחח גם עם נשיא טורקיה ארדואן ועדכן אותו על המצב. ארדואן, שלאחרונה ניצח בבחירות קשות במדינתו, הביע בו תמיכה. שיחות טלפון נוספות התקיימו עם נשיא בלארוס לוקשנקו, נשיא קזחסטן טוקאייב, נשיא אוזבקיסטן מירזאייב ונשיא איראן ראיסי.

שר החוץ אלי כהן שוחח עם שגריר ישראל במוסקבה, אלכס בן צבי, לאור האירועים ברוסיה ביממה האחרונה. משרד החוץ עוקב אחרי ההתפתחויות ונערך לכל תרחיש. תגבור הצוותים הקונסולריים בנציגויות ישראל ברוסיה. שר החוץ אלי כהן אמר: ״משרד החוץ עוקב מקרוב אחרי האירועים במוסקבה וההתפתחויות ביממה האחרונה ואנחנו נערכים לכל תרחיש. אנחנו צופים כי ישראלים רבים ברוסיה יזדקקו לטיפול קונסולרי, ולכן נתגבר את הצוות הקונסולרי במוסקבה ובסנט פטרסבורג. גם ברגעים כאלה, שליחי משרד החוץ ימשיכו לעמוד לרשות אזרחים ישראלים הזקוקים לסיוע״.

משרד החוץ יצא באזהרה למטיילים: לאור הארועים ברוסיה בעת הזו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות. מומלץ להתעדכן בהתפתחויות באמצעות אמצעי התקשורת, הרשתות החברתיות של נציגויות ישראל ברוסיה ואתר משרד החוץ הישראלי. מרכז המצב במשה״ח זמין לבירורים וסיוע 24/7.

 



0 תגובות